Kosten

De notariskosten voor de oprichting van een stichting bedragen met maximaal drie betrokken personen €375,-*.

*Voormelde kosten zijn inclusief 21% BTW en alle voorkomende notariële werkzaamheden, akten, afschriften en de verzorging van de inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

*Voormelde kosten zijn exclusief:

• de verplichte afdracht voor het kwaliteitsfonds notariaat;
  • de kosten voor het registreren van de Ultimate Beneficial Owners (UBO) in het UBO-register;
  • Notariskantoren moeten voor iedere akte die wordt ondertekend een bedrag van € 9,95 (inclusief BTW) extra in rekening brengen in verband met de verplichte afdracht voor het kwaliteitsfonds notariaat.
  • Vanaf 27 september 2020 is het voor elke ingeschreven rechtspersoon verplicht om de Ultimate Beneficial Owners (UBO) bekend te maken in het UBO-register van de Kamer van Koophandel. Wij verzorgen deze inschrijving in het UBO-register voor € 50,00 (inclusief BTW).
  • Wanneer er meer dan drie personen bij de oprichting betrokken zijn rekenen wij voor ieder extra persoon € 48,40 (inclusief BTW).
  • De Kamer van Koophandel brengt eenmalig € 80,10 bij de stichting in rekening voor het ingeschreven staan in het handelsregister. Dit zijn geen notariskosten en een notaris kan deze kosten dan ook niet bij u in rekening brengen. De Kamer van Koophandel zal de stichting na de inschrijving rechtstreeks een factuur sturen.
  • Wijzigingen in de akte kunnen tot 24 uur voor het geplande tijdstip van het ondertekenen van de akte worden doorgegeven. Voor wijzigingen in de akte die daarna worden doorgegeven vragen wij een bedrag van € 25,- (inclusief BTW). Dit bedrag dient bij het ondertekenen van de akte te zijn of worden voldaan.

Soorten stichtingen o.a.

ANBI stichting
f
Maatschappelijke stichting
d
Fondsen werven
f
Mensen helpen

Wij zijn van alle markten thuis

Onze oplossingen gaan verder dan alleen een akte. Door net dat stukje extra advies te geven, bieden wij u toegevoegde waarde. Wij bieden maatwerk waar dat nodig is, maar leveren ook meer gestandaardiseerde diensten en kunnen daardoor efficiënt en in een goede prijs/kwaliteitverhouding opereren.

In uw belang wijzen wij u erop dat er via internet en andere media zogenaamde goedkope aanbieders van notarisdiensten zich op de notariële markt begeven. Bij veel van deze aanbieders dient u zelf veel stukken aan te leveren en een aantal zaken zelf te verzorgen. Ook worden u achteraf vaak extra kosten in rekening gebracht voor werkzaamheden als telefonisch contact, het versturen van een brief etcetera. Zaken die bij ons behoren tot de standaardwerkzaamheden waarvoor wij u geen extra kosten in rekening brengen.